Wednesday, September 30, 2009

Syawal 1430H

Rasanya belum terlambat lagi utk aku mengucapkan Salam Aidilfitri, Maaf Zahir Batin buat semua. Cuti raya aku bermula pada 16 Sept memandangkan baju2 tempahan belum siap dijahit. Sudahnye, tengahari 17 Sept baru aku selesai menjahit semua baju dan terus bertolak ke Melaka, amik Jemi, adik aku tu. Kepala aku dah start sakit sebab tak cukup tido.so, dr Melaka sampai la ke kampung, Jemi la yg jd driver.Aku rileks kat sblh je.Sampai kampung, dah lps waktu berbuka.Kami berbuka kat Bandar Penawar, minum air kotak je..

Actually, perasaan nak raya tu x mcm tahun2 lps.Rasa kehilangan arwah Pokteh masih lagi menebal.Tak terbayang rasanya suasana di pagi raya,waktu salam bermaafan.Kami sekeluarga sangat sayangkan arwah, tapi Tuhan lebih menyayanginya. Kami tahu rindu kami ni hanya boleh kami pendamkan dalam hati. Hanya mereka-mereka yang pernah melalui pengalaman kehilangan insan tersayang dpt memahami perasaan ini. Berat mata memandang, berat lagi bahu Mokteh, Kak Long, Ila, Diyana dan Khalisah memikulnye.kepulangan diorg lebaran kali ini tanpa ayah.kebiasaan yang berlaku pada tahun-tahun lepas tidak lg berlaku utk tahun ini dan tahun2 seterusnya. InsyaAllah, Mokteh dan sepupu-sepupu aku tu akan berpindah ke kampung. Yela, kat Kota Bharu sana pon dah xde sape2.Aku mendoakan semoga segala urusan mereka dipermudahkan. Sangat kesian pada diorg sebenarnya..

Apepon, Aidilfitri tetap disambut juga. Hari kemenangan umat islam seluruh dunia.Buat keluarga kami, ala kadar saja. kuih raya pon banyak dibeli dari dibuat sendiri. tetamu yang datang tahun ni mmg ramai. Ramai sedara mara jauh yang dtg ziarah. Aku mmg x menang tangan. Sampaila lps kenduri tahlil arwah masa raya ke empat, aku diserang batuk selsema. lps tu demam plak. Sudahnye dpt MC 2 ari,n baru mula keje hari ni..

No comments: