Friday, February 3, 2012

Korean Food..

Dah lame aku nak sgt try rasa 'kimchi' -iaitu makanan tradisional Korea, salah satu jenis jeruk sayur hasil fermentasi yang diberi bumbu pedas. Sayuran yang paling umum dibuat kimchi adalah kubis, sawi putih, ketimun dan lobak. Kimchi juga digunakan sebagai bumbu sewaktu memasak sup kimchi (kimchi jjigae), nasi goreng kimchi (kimchi bokkeumbap), dan berbagai masakan lain.

Okla, disebabkan teringin sgt aritu, maka aku gagahkan diri cari Sweetree Restaurant yang ada menyediakan makanan Korea halal. Info pon dpt dr JJCM kat tv3 dlu tu. So, aku try makan kimchi jjigae (sup kimchi).



Ini la die rupe sup kimchi tu. yg ni aku bole telan la jugak..di hidangkan bersama nasi.



Turut dihidangkan bersama sayur kat atas ni..ada lobak merah, ikan bilis+kacang tanah goreng, kimchi goreng kot (tp aku xleh telah langsung yang ni ) and tauge goreng..



Aku order hot tea 0..so, kat korea mmg ada skali dgn teko comel



Ini la pemandangan depan kedai..

Kepada sape2 yang nak try Korean Food halal bolehla mencuba di sini.

Swetree Restaurant Ampang,
No. 13 L-1-2, Jalan Ampang Putra,
Kuala Lumpur


3 comments:

Shahril Dizal said...

Baru berkesempatan singgah sini,makanan nampak sedap.

miss maziah alis said...

terima kasih la menyinggah...:)
rasa makanan tu x sedap pon..sampai loya2 nak menghabiskan sume tu..hehehe

Unknown said...

dapat aku bayangkan keloyaan di wajahmu ;)