Wednesday, December 10, 2008

Aidiladha yang lalu..

Aku baru lps pulang dari kampung. Alhamdulillah, perjalanan aku selamat pergi dan balik. Dan aku juga bersyukur, Atuk aku dibenarkan keluar dari wad ari Sabtu lps. kiranya aku+Along+Jemi x perlu singgah hospital, boleh terus balik ke kmpg.

Pakcik2 aku nak wat kenduri doa selamat pada Hari Raya Aidiladha. Syukur ramai yg dtg. Dan aku mmg sentiasa mendoakan kesejahteraan hidup buat keluargaku..Aidiladha kali ini berbeza dgn tahun2 sebelumnya, sbb semua pakcik2 aku balik. Rasa seronok. Tambahan pula dengan melihat persiapan kenduri Along. Kad-kad jemputan pun dah mula diedarkan ke kampung2 dan sedara mara..

Dlm kesibukan menguruskan hal keluarga, adik aku buat hal lg. X sangka dia masih berdendam dgn aku pasal kes raya aritu. Aku sangka dia boleh berfikir. Tp tidak. dan skarang, mmg hati aku sgt2 terasa dgn dia. x tau mcm mana aku nak buat utk aku maafkan dia. mungkin sume ini perlukan masa. salah ke aku tego sikap dia yg aku rasa x betul. kalau x tego, selamanye dia sangka ape yg die buat tu semua betul. kami semua balik sbb atuk kami x sehat. tp die balik sbb ape? sbb rindu sgt dgn gf dia tu. mmg x salah Along ckp, adik kami telah dicuri oleh perempuan itu..ye..kami berempat yg sebelum ni akrab, dah x jd mcm dlu lg. malam raya, dia takde kat umah. macam mana kami nak terima perubahan dia. Aku pon dah naik pening bile pk pasal die. sakit kepala jdnye.Bile ditego melenting.sampai boleh nak buang aku kakak kandung die ni..hati aku sakit..sakit sgt2..tp aku arap dan berdoa biarla die tak jd dgn pempuan tu..sebelum die kenal bdk tu,kami adik beradik rapat..hormat sesama kami..tp sejak adanye dia..semua jd kucar kacir..petanda x baik utk keluarga aku..dan aku akan pertahankan keluarga aku dengan apa juga cara..

Aku dah penat nak fikir benda2 bodoh macam ni..byk hati aku kene jaga..insyaAllah, aku berdoa semoga masalah ini akan dpt diselesaikan sebaik-baiknya. Amin ya rabbal a'lamin



No comments: