Wednesday, December 17, 2008

menjelangnya hari pernikahan kakak ku tersayang..

esok aku akan mula bercuti panjang..balik ke kampung. Lagi 3 ari je lg, Along akan bergelar isteri. Tak dapat aku nafikan, pelbagai perasaan ada dlm hati aku skarang ni. Rasa gembira dan sedih bercampur baur. Gembira kerana kakak aku tu dah bertemu jodoh. Sedih kerana aku sudah mula merasakan kehilangan.maklum saja, diala satu2 nya kakak yg aku ada..

barang2 yg diperlukan semua aku dah beli. tggl barang2 utk hiasan hantaran je aku belum beli. kene singgah Ayer Itam la kot esok. Semua hantaran aku kena gubah termasuk hantaran sebelah lelaki dan untuk khatam Quran..takpela.sepupu2 aku ramai yg perempuan. boleh mintak bantuan diorg nant..

Dalam masa yg sama, aku arap dan berdoa semoga adik aku dilembutkan ati utk pulang ke kmpg. Tempoh hari die mengatakan xnak pulang ke kmpg. Aku malas nak cakap pape lg kat dia. hati die mcm dah tertutup utk dgr nasihat kami. Bapak aku je yg risau die xnak balik. Mak aku nampaknye dah malas nak pk. puncanya, mak aku pon dah mula rasa kehilangan seorg dari anak2 nya. ntahla, semoga Allah berikan hidayah dan petunjuk pada adik ku itu..

Baju nikah Along dah siap aku jahit..



Tiap kali aku tgk baju ni, rasa sedih plak. Normal agaknya perasaan yg aku rasa ni. Atau mungkin aku agak sukar utk menerima orang baru di dalam keluarga ku..ape pon, aku berdoa semoga perjalanan majlis Along nant berjalan lancar..Amin..


3 comments:

cahaya mataku said...

hai..leh tnye??awk ni tailor ye?ada kedai sendiri ke?kt mn?byk pengalamn jahit baju pengntin ye?

miss maziah alis said...

hi..tq sudi jengah my blog..
saya xde kedai,saya jugak bkn tailor.saya cuma ambil tempahan jahit manik saja..kalau baju pengantin tu, baju yang dah siap (lace kosong tanpa manik) & saya jahitkan maniknya..;)

Anonymous said...

salam..

apa cita majlis perkahwinan? :)