Tuesday, June 10, 2008

Pertunangan Along (my sister)

hai..lame rasanya aku x update blog aku ni. crite2 pon sume dah outdated..tp xpela,sementara ada masa terluang n dah free sket skarang ni, aku post la beberapa entry.

03 May 2008 lps, Along -kakak kesayangan aku bertunang. memandangkan dia cucu sulung sebelah family my mum, mak aku pakat jemput sekampung. punyala ramai sampai x muat khemah..rombongan sblh lelaki dtg dr jauh, Kuala Berang Terengganu Darul Iman. Sangkut jugak sbb van rosak kat area Rompin yang mmg x ramai org lalu. kesian along..tp alhamdulillah, akhirnya selamat juga dia bertunang. InsyaAllah, lps raya nanti, majlis nikahnya. Aku dah volunteer nak jahit manik n labuci kat baju nikah dia yang dah siap tu.


















(along dgn hantaran dari pihak pempuan)




















masa majlis die aritu, aku adala test bakat gubah hantaran. Along aku mmg dah awal2 ckp, dia nak mntk aku gubah sirih junjung.dgn kreativiti aku yg x seberapa ni, inila hasilnya. x sangka jugak aku ni boleh buat gubahan..haha..

















dan ini juga..
















ni pulak sesi peminangan la kot. kena pakai juru alih bahasa sebab wakil sebelah lelaki mmg x pandai cakap luar.































(along dgn bakal mak mertua (tudung kuning tu) )

x kisahla, janji sumenya dah selamat.Along dah pon jd tunangan orang.dek kerana kesibukan melayan tetamu kitorg xde gambar bersama..takpela.nikah nant jela...apapon, semoga pertunangan Along n Abg Lias kekal hingga ke jinjang pelamin..lps tu giliran aku plak la kot..insyaAllah..;)

1 comment:

Anonymous said...

nk tunang gak!!!!!!!!!!!