Wednesday, June 25, 2008

review 2008 half year

sedar x sedar dah nak abis separuh thn 2008.awal2 thn dulu, ada la jugak aku plan ape aku nak buat utk thn 2008 ni..so, saje la aku nak review setakat mane yg dah aku capai..

1)
Belajar Jahit
--> plannye bln feb lps, tp x berjaya disebabkan kebizian yang amatt, so bulan Julai ni nampaknye aku kene g mendaftar dah. jumpa lak kelas yg fleksibel n amatla sesuai dgn keadaan aku yang bekerja ni...huhu

2)
Besarkan rumah kat kampung (tambah bilik)
--> sasaran aku masa along bertunang aritu bilik tu dah siap. tp memandangkan jubin lantai tu xde stok , makanya lambat la. tp insyaAllah, akak aku akan rasmikan bilik tu masa nikah dia nanti..;)

3)
Mengaji dengan fahamkan terjemahan
--> sasaran aku, seperti mana mak aku hajatkan..nak aku,along n adik2 aku khatam Quran sama2 di majlis kenduri akak aku nant. so, aku arap sgt aku dpt abiskan mengaji dengan fahamkan makna skali sblm kenduri akak aku bln 11 nant..insyaAllah..

4)
Mahirkan skill menjahit manik
--> so far mgkn target yang ni dah tercapai. ada jugak la kawan2 menempah baju utk aku jahitkan manik. hobi ni menarik, cume kene saba..

5)
Jahit baju mak aku
--> huhuhuhu..aku arap lps aku dah tau menjahit nanti, aku berjaya jahitkan baju mak aku..dlu2 mak aku jahitkan baju aku..skarang ni aku nak jahitkan baju mak aku plak..aku rasa cam best je kalau dpt buat..

6)
Belajar masak asam pedas
--> aku suka makan asam pedas, nak2 pari asam pedas. tp aku x brp pandai masak...

utk thn 2008 ni, itu jela plan aku selain dari memantapkan kerjaya dan kewangan..insyaAllah, next year planning kene lbh baik..ura2 planning 4 next year pun dah ada...semoga diberkati dan dipermudahkan segala urusan...amin..

1 comment:

Darling Pya said...

anda telah di tag
sila amik soalan anda di blog saya
sekian, terima kasih