Tuesday, October 28, 2008

entry selepas bercuti

bangun2 pagi td bahu aku sakit.puncanya postur badan x betul time tido. n then mengakibatkan kepala aku berdenyut2 pulak. apepon aku arap aku larat utk menghabiskan puasa sunat Syawal utk hari ke 6 ini..insyaAllah..

Ari Sabtu, g open house umah Kak Tim, Boss aku. Besar-besaran open housenye tu. Mmg open betul la. Yg aku tau pg tu diadakan Kenduri Doa Selamat. Open house yg sbnrnye start jam 2 ptg. Aku janji ngan @cu nak g sama. Open house ni konsep gerai2. ada Ayam Golek, Ais Kacang, Char Kue Teow, Yong Taufu, Nasi beriani, Laksa Sarawak, Rojak buah n macam2 lg. Giler byk. Sume sedap2 belaka. Larat x larat jela yek. Aku ingat nak g membeli brg sket otw nak balik umah tu. tp dek kerana kekenyangan yg amat sgt, aku terus balik umah saja..


Ahad tu plak, aku ingat nak balik melaka umah Along. saja nak tlg ape2 yg patut utk persiapan kenduri dia nant. Lagipon aku mmg xde sebarang agenda penting utk di isi pada hari Ahad n Isnin. Housemate aku balik kmpg. Sahabat aku, Cik Nory pon balik kmpg. Tp bila dah sampai pagi Ahad tu, rasa malas la plak.Aku lepak kat umah layan tv sambil menyiapkan tempahan baju Kak Ikin & Kak Zana..

Isnin tu, lps lunch aku g Nilai Square, nak cari kain utk baju tema Mak n Nenek aku. Tema akak aku nant purple+cream. Along mintak survey kan skali alas dulang hantaran. Tapi barang2 kawen tu byk kat Nilai 3. So, xdela aku pegi. Asalnya nak beli 2 helai kain je, tp sampai2 kaunter nak bayar tu, dah berganda jd 4 pulak..hehe..biasala kan..kalau dah berkenan tu, wajib ler dibeli. kalau x, nant balik teringat2 pulak..

Kat bawah ni baju Kak Zana aku dah siap jahit.



Bawah ni pulak, baju Kak Ikin..



Sebagai penghargaan buat sahabatku, aku bercadang nak offer diri utk jahit manik pada baju tunang Cik Nory.. belum sempat bgtau, die dah col bgtau benda yg sama..

p/s : bukan senang nak cari seorang Sahabat. Terima kasih kepada kalian yg sudi menjadi Sahabat aku..semoga aku tak dilupakan disaat kalian sedih & gembira..

5 comments:

Anonymous said...

yahhhhhh.... ;)

hehehe...pekabo yah.. lama x chat ngan yah.. yah x g ke hanny tunang ritu...

Anonymous said...

ko tanak offer diri buat baju tunang aku ke yah....haha (^_^)

miss maziah alis said...

cik emah : saye x g majlis tunang hani aritu.

cik malin : nanti nak tunang tu, kabo2 ler kat aku.insyaAllah, ade rezeki, aku jahitkan special utk ko..;)

Anonymous said...

hi yah..cam sedih la baca blog ni.. huhu, saya sentiasa ingat kat yah...

miss maziah alis said...

to puan yana :

sama2 la kite saling ingat mengingati..;)