Monday, October 20, 2008

Sunday- Open House

Masih tak abis2 lg crite makan..

Pagi Ahad tu aku plan nak siapkan User Guide Freelance aku. On je laptop, benda lain yg aku buat. Main game dlu ahh..last2 xleh stop. Dlm lbh kurang kul 10 tu, Pektam col ajak p umah die. Makgie aku masak Laksa Johor katenya. Ada sedara kami nak dtg beraya. Contact cousin aku, Mek Nad tu..x free le plak. Byk assingment katanya.Biasala..student. Lps solat zohor. Aku mandi, solat n siap2 ke Jemputan yg pertama. Rumah Kak Rosliza kat Bangi. Jumpe Pn Fea ngan familynye..sedang makan2. Kak Liza masak Laksa, Nasi Beriani n Kuih Muih. Ambil iktibar apa yg terjd semalam, aku makan sume tp sket2 je..sbb ade lg 2 rumah aku nak pegi..Thanks 2 Kak Liza. Sedap kek coklat akak buat tu..

Aku sms Cik Nory, ajak die p umah Pektam aku. So, lps balik dr umah Kak Liza, aku terus ke umah Cik Nory, pinjam internet die jap utk bukak email plan ke umah kawan aku, Fuzi. Lukis peta tu lbh kurg, n then, trs ke umah Pektam aku. Haru jugak sbb aku mmg x kenal sedara kami tu. Mungkin aku terlalu kecik utk ingat zaman2 muda diorg tu..Makgie masak laksa johor n rendang+nasi impit. Macam biasa, Makgie aku masak mmg sedap. byk la jugak aku makan..layan cousin aku, Hajeerah kejap pas solat Asar tu, kami berangkat ke umah Fuzi kat Taman Puncak Utama..

Sampai2 tu dah pukul 6 lebih, ujan dah mula turun. Fuzi masak Soto n Nasi briani. Die masak sendiri. Aku makan lagi..mmg musim2 raya ni, hancus diet..jenuh nak bakar balik kalori2 ni..tumpang solat Maghrib, then kami pon gerak ke Bangi..temankan Cik Nory p Menara Optometry. Tak lame pastu, aku anta die balik. Otw balik ke umah tu, hujan turun sgt lebat n kilat memancar2. aku selawat je sepanjg perjalanan..Alhamdulillah, selamat sampai..lepak giler sampai rasa nak cuti arini..tp keje byk..kene keje gak ler jawabnye..


No comments: