Thursday, September 11, 2008

akhirnya tertebus juga kekesalan itu

ptg smlm mcm biasa, aku sggh Pasar Ramadhan kat umah aku je..masa tgh tggu akak jual air kelapa tu bgkskan air utk aku, aku ternampak seseorg yg mmg aku nak sgt jumpa..sbb ada satu penyesalan dlm hati aku yg x tertebus sejak bbrapa bulan lps..dan akhirnya smlm, tertebus akhirnya penyesalan aku itu.

ye,akhirnya aku jumpa pakcik itu. sayu hati aku tgk dia. umurnya lbh kurg 80++ .mmg dah uzur. sbnrnya, bbrpa bulan lps, ada peristiwa yang terjadi yg membuatkan aku btl2 rasa bersalah.aku mcm kedekut utk berkongsi rezeki yang Allah bagi pada aku bersama dengan mereka yang memerlukan..muhasabah diri memikirkan perkara2 kurang baik yang berlaku pada aku sepanjang tahun ini, seolah2 Allah nak tunjuk sesuatu pada aku..ye..rezeki itu milik Dia, bukan milik aku..syukur aku cepat sedar diri.

buat kawan2 yg ada terbaca blog aku ni, yg belum wat zakat pendapatan/simpanan, pegila ke kaunter2 zakat atau yang lokek utk bersedekah, bersedekahla walaupun sedikit..sesungguhnya mengeluarkan zakat itu rukun islam ke 4. kongsila rezeki kita itu dengan mereka2 yg memerlukan..insyaAllah, kita akn diberkati olehNya..amin..

1 comment:

who i am? said...

iyo..den da bayor zakat yo! :)