Monday, September 15, 2008

Buka & Sahur@Putrajaya

weeknd lps, aku n cousin aku, Mek Nad ke rumah pakcik kami yg mesra di panggil "Pektam" kat Precint 9, Putrajaya. Memang every year, at least sehari dlm sebulan Ramadhan, kami akan berbuka dan bersahur di rumah Pektam. Masa nila nak makan hidangan berbuka macam kat kampung sbb Mak Gie, makcik ipar kami tu mmg sgt pandai memasak....Mak Gie aku masak kuih Keria, Mee Hailam, Ikan Sambal n Ayam Goreng utk menu berbuka puasa.

Pektam aku ni jenis suami yang understanding. Sahur dia akan bangun sama ngan Mak Gie aku n sama2 akan siapkan hidangan bersahur..dan kami anak2 sedara dia yang m***s ni cuma dikejutkan setelah sumenye sedia terhidang. cume skarang ni kitorg tlg kemas meja makan pas abis makan. dlu2 mmg Pektam yang akan wat sumenye..aku akan bgn makan then lepak2 tgk Astro sambil tggu Subuh n then sambung zzzzz..teruk beno perangai..;)

Cousin2 kitorg kat asrama. tggl abang n adik je..kecik2 lg..xdela cite sgt nak sembang. malam tu aku tgk projek baju raya Mak Gie aku. jeles betul bile die tunjuk kurung pahang yang die jahit sendiri. Mak Gie aku ni bkn takat pandai masak, menjahit pon die pandai. Baju raya anak2 perempuan n baju melayu anak lelaki n suami sume die jahit sendiri. aku kagum sebenarnya. Dalam hati ini sgt ingin menjadi seperti dia..tp apakandaya. Penyakit m***s aku ni susah sgt nak cari ubatnya.







Ini cousin aku Nor Syazwa Hajeerah Adnan (cucu nenek aku yg paling muda) bersama anak2 patung yang dipakaikan lampin oleh Mek Nad..



Aku cume menjahit baju je weeknd ni. siap la jugak 2 pasang. kat bawah ni baju Kak Faridah. simple je aku buat sbb tuan punye baju ni cume nak bg berat kat baju die je..






Jadual Diet ku terganggu sudah..

No comments: