Wednesday, September 3, 2008

Salam Merdeka & Salam Ramadhan

Hari ini merupakan hari ketiga semua umat islam sedunia berpuasa. Dan aku pon x terkecuali dari menunaikan rukun islam ketiga ini. Byk yang aku azamkan utk Ramadhan kali ini. Mungkin umur makin meningkat, dan aku lebih sedar tanggungjawab aku sebagai seorg hamba-Nya.

Sehari sebelum 1 Ramadhan, merupakan Hari Kemerdekaan Negara Malaysia ke-51. Malam tu aku x kemana-mana. Cuma tgk bunga api dari tingkap umah aje.maklumla, dari tingkat 6 tu, berbagai2 bunga api aku blh nampak. Lagipon, aku mmg x biasa menyambut merdeka ni. Tak suka keadaan yg sesak yg akan buat aku jd serba x kena.

1 Ramadhan bersamaan dgn 1 September pada tahun ni. Aku berazam utk jd lebih baik dari tahun2 lps. Aku nak baiki mane2 yg patut aku perbaiki. Aku arap sgt2. thn2 lps aku berazam jugak, tp sudahnya azam tggl azam semata..mula2 je aku semangat..lpstu HAMPEH..

Cuti 3 hari, aku sorg2 kat umah. Housemate balik kmpg. kawan2 aku pon balik kampung. so, aku wat xtvt sendiri aje. freelance work aku kene siapkan b4 raya. then, siapkan sehelai lagi tempahan manik baju customer aku.










ni plak baju nikah akak aku yg masih dalam proses lagi..

1 comment:

Anonymous said...

merdeka!!
merdeka!!
merdeka!!